Четвер, 20.06.2019, 23:46
Квасилівський професійний ліцей
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Новини освітнього порталу

Вісник КПЛВісник КПЛ
Міні-чат
Наше опитування
Яку професію Ви хотіли б здобути в нашому ліцеї?
Всього відповідей: 712
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 Діяльність психолога

                      Діяльність психолога

                      Квасилівського професійного ліцею  :

                                                                                                        

 Головною метою діяльності психологічної служби  є забезпечення психологічного і особистісного розвитку учнів. Діяльність психологічної служби освіти включає у себе створення психолого-педагогічних умов, які забезпечують духовний розвиток кожної дитини, її душевний комфорт, який є основою психологічного здоров’я. 

  Основними видами діяльності   психолога є:

1. Просвітницька та психопрофілактична робота,

2. Психологічне консультування,

3.Психодіагностика

4. Психокорекція.

Психолог обирає та поєднує конкретні види робіт, визначає які з них будуть пріоритетними, у залежності від специфіки закладу та проблем, що потребують розв’язання.

  Просвітницька діяльність. Необхідність даного виду діяльності пов’язана з тим, що вихователі та учителі досить часто спираються на однобічні бачення особливостей своїх вихованців та учнів, не завжди можуть вплинути на конфліктну ситуацію, що виникла у класному колективі, допомогти батькам у корекції складних взаємовідносин з їх дітьми. 

 Батьки також часто не мають можливості приділити достатньо уваги вивченню психолого-педагогічної літератури, а складні та конфліктні ситуації з дітьми розв’язують, виходячи з рекомендацій друзів, сусідів, батьків однокласників їх дітей, з якими вони найчастіше спілкуються лише на батьківських зборах. Через відсутність психологічної культури, невміння та небажання поступатися і співчувати, іноді, конфлікти виникають між педагогами та батьками. Тому просвітництво, формування психологічної культури вихованців, учнів, педагогів та батьків у діяльності практичного психолога займає дуже важливе місце. 

  Форми просвітницької діяльності можуть бути різними: лекції, бесіди з усіма учасниками педагогічного процесу, участь у батьківських зборах та відповіді на запитання батьків,  підбір літератури, підготовка інформаційних матеріалів та їх видання,  уроки психології, консультування тощо.

 Психопрофілактична діяльність. Профілактична діяльність  психолога спрямована на попередження виникнення проблем, пов’язаних з навчанням у освітньому закладі, охорону психічного здоров’я учнів, пропаганду здорового способу життя та попередження алкоголізму та наркоманії, інших залежностей та шкідливих звичок серед підлітків, 

 Важлива форма психопрофілактичної роботи – психолого-педагогічний консиліум. Завдання психолога у консиліумі – допомога учителям в оцінці інтелектуального розвитку, особистісних якостей та поведінки учнів,  застосування об’єктивних методів у оцінці окремих учнів.

 Психологічне консультування. Психологічна консультація призначена для того, щоб допомогти розв’язати конкретні проблеми, з якими до психолога  звертаються вихователі, учителі та батьки.

 Найчастіше предметом консультування стають питання:  труднощі у засвоєнні знань, відхилення у поведінці учнів (систематичні крадіжки, брехливість, пропуски в навчанні, надмірна конфліктність або чутливість,  різкі зміни настрою, втрата інтересу до навчання, вживання психоактивних речовин).  

 До психолога звертаються не тільки педагоги та батьки, учнів, наприклад, турбують питання взаємовідносин з однолітками, з батьками та учителями, питання саморозвитку та самовдосконалення, професійного та особистісного самовизначення. 

 Консультації  Психолопа можуть бути індивідуальними або групові.

 Психологічна діагностика. Психологічна діагностика є одним з найголовніших видів діяльності  психолога. Без результатів психодіагностичного обстеження складно на достатньо високому професійному рівні займатися психопрофілактикою, психологічним консультуванням та психологічною корекцією. 

 Основними завданнями даного виду діяльності  психолога є: визначення особливостей психологічного розвитку учнів та їх готовності до навчання; оцінка відповідності рівня розвитку умінь, навичок, особистісних якостей дітей віковим нормам; виявлення психологічних причин труднощів у навчанні та вихованні окремих учнів;  виявлення причин конфліктів у колективі однокласників.

  Психологічна діагностика може здійснюватися у формі спостереження, бесіди, аналізу продуктів діяльності, психологічного тестування.

 Психологічна корекція. Ця робота спрямована на зниження або усунення відхилень у психологічному розвитку учня, на подолання поганих звичок та девіантних форм поведінки, на формування адекватної життєвої позиції та планів на майбутнє, формування позитивного відношення до здорового способу життя. 

 На відмінність від психологічного консультування при психологічній корекції роль  психолога є більш активною, направленою на формування нових адекватних способів поведінки у процесі спеціально розроблених тренінгових програм, які включають психологічну та педагогічну складові.  Психокорекційна робота з дітьми складається з таких етапів, як діагностика, прогноз подальшого розвитку учня, створення психолого-педагогічної корекційної програми, виконання психокорекційної програми та аналіз її ефективності. 

 Корекційна робота  психолога з учнями часто стикається  з медико-психолого-педагогічними  проблемами, частина з яких вимагають психотерапевтичної роботи не лише з дітьми,  а й з їх батьками.

 

 

 

Copyright MyCorp © 2019
Пошук
Мова сайту
Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту
Офіційний сайт смт Квасилів

Євроклуб Квасилівського професійного ліцею

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації

Освіта Рівненщини

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Рівненській області